Tijdschema activiteiten
activiteit 1 |
groep samenstellen, opdracht kiezen, inschrijven op de elo |
|
activiteit 2 |
uitvoeren opdracht |
|
activiteit 3 | bijhouden werkzaamheden in werkplaats | |
activiteit 4 |
groepsgesprek met de docent |
|
activiteit 5 |
voorbereiden presentatie |
|
activiteit 6 |
presentatie (schema wordt later bekendgemaakt) |
In de werkwijzer op de elo vind je in welke weken de verschillende activiteiten moeten plaatsvinden.
Ik maak voor jullie groep een 'werkplaats' de elo.
Hier kun je bestanden plaatsen met materiaal dat je gevonden hebt, waar je
later aan verder werkt, of dat je aan elkaar wilt doorgeven enz.
Let op: er is een belangrijke huishoudelijke regel: iedereen zet de eigen
bijdrage in de werkgroep. Log dus niet in met de code en wachtwoord van
een ander. Laat een ander ook niet jouw bijdragen op de elo zetten! Het
gebruik van de werkgroep is voor mij een middel om na te gaan hoe de opdracht
verloopt, en je bijdragen tellen mee bij de eindbeoordeling van de praktische
opdracht!
Jullie maken een afspraak met mij voor een groepsgesprek. Ik herinner je niet
aan deze afspraak. Alle groepsleden dienen bij het gesprek
aanwezig te zijn.
In het groepsgesprek wordt het verloop van het werk besproken, en afspraken
gemaakt voor de verdere uitvoering.
Het groepsgesprek speelt een rol bij de beoordeling. Als het groepsgesprek
niet heeft plaatsgevonden, worden punten in mindering gebracht bij de beoordeling.
De resultaten van de opdracht worden aan medeleerlingen gepresenteerd. Zo’n presentatie is niet zomaar een verhaal; het praktisch element van de opdracht speelt een belangrijke rol. Elke deelnemer moet een actieve rol spelen in de presentatie; het is dus verstandig de taken goed te verdelen. Denk ook goed na hoe je de gegevens gaat tonen: hoe gebruik je het bord, overhead, video, beamer. Heb je hulpmiddelen nodig zoals een beamer, reserveer deze dan tijdig bij mij!
Bij de beoordeling spelen de volgende onderdelen een rol:
In principe krijgen alle groepsleden hetzelfde cijfer. Wanneer echter de bijdrage van de diverse groepsleden duidelijk verschillend is geweest kan het voorkomen dat verschillende cijfers worden gegeven voor de diverse groepsleden. In dat geval zal de docent dit toelichten.
Alle leerlingen dienen de presentaties van hun klasgenoten als toehoorder
bij te wonen, en een actieve rol te spelen, bijvoorbeeld door het stellen van
vragen
en/of het meedoen aan de discussie.
Hiervan wordt door elke leerling een evaluatieformulier ingevuld; het wordt beoordeeld en maakt deel uit van je eigen cijfer voor de praktische opdracht.
Veel succes!
E. Bouwman / B.Oonk / P. Goedheer.